Strona główna

Z Zasoby CoderDojo
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Logo Fundacji CoderDojo Polska.jpeg

Witaj na stronie z zasobami do uczenia się Fundacji CoderDojo Polska!

W tym miejscu umieszczamy scenariusze ćwiczeń, które pomogą Ci nauczyć się kreatywnie korzystać z komputera, w tym przede wszystkim programować!

Jeśli chciałbyś się włączyć w tworzenie zasobów na naszej platformie to napisz na adres dojo at coderdojo.org.pl - stworzymy Ci konto.

Programowanie

Python + Minecraft

Kodu Game Lab

Java Script


Zasoby przygotowane w ramach programu "Mistrzowie Kodowania"

Scratch

Szkoła podstawowa (klasy 1-3) Szkoła podstawowa (klasy 4-6) Gimnazjum

MIT App Inventor

Greenfoot

Inne narzędzia

Muzyka

Grafika

Modelowanie i grafika 3D

TinkerCad 3DC.io Fusion360 FreeCAD
https://www.tinkercad.com/ https://3dc.io/download https://www.autodesk.com/products/fusion-360/students-teachers-educators https://www.freecadweb.org/
  • Idealny dla początkujących. Nawet oni bez problemu przekształcą gotowy model 3D w konstrukcje z klocków LEGO lub bloków Minecraft. Ogromna biblioteka gotowych projektów i kształtów do wykorzystania.
  • Zaawansowani: można programować (!) skomplikowane kształty używając wbudowanego języka skryptowego (sekcja Shape Generator)
  • Pasjonaci elektroniki: jest symulator układów elektronicznych, który produkuje gotowy kod do Arduino
  • Nowość (lipiec'2018): Dodano język blokowy (prawie taki jak Scratch) - dzieciaki mogą programować (!) powstawanie modeli 3D (sekcja Codeblock, w wersji BETA)
  • Do pracy grupowej i nauki - można grupować użytkowników w klasy pod opieką nauczyciela, na jednym projekcie może jednocześnie pracować kilkoro użytkowników. Interfejs także w języku PL
  • Działa pod Chrome. Inne przeglądarki powoli przestają być wspierane
  • Aplikacja na Androida i iOS oraz serwis WWW (WWW nie ma wszystkich funkcji apki)
  • BARDZO proste w obsłudze, prostsze niż TinkerCAD, ale tylko po angielsku. Z powodzeniem może służyć dzieciom, które jeszcze nie potrafią czytać
  • Dość świeże narzędzie, wciąż rozwijane
  • Wymaga instalacji (Mac lub PC)
  • Darmowy w zastosowaniach niekomercyjnych
  • Na początku wymaga nauki, ale za to wszystkomający
  • Na licencji OpenSource
  • Cytując Jarka Czekalskiego (CD ING Katowice?) "Na oko ma duże możliwości, ale trudno jest w nim zacząć. Po prostu jest skomplikowany."


Infrastruktura (IT)


Zupełnie inne


Sushi

Scenariusze zajęć. Często podzielone na mniejsze kroki (karty), aby każdy mógł przerabiać je własnym tempem. Podstawowe materiały na Dojo.

Fiszki

Proste, kolorowe ściągawki. Są świetnym uzupełnieniem Sushi.

Pudełka

Pudełka to gotowe zestawy do zajęć. Zawierają plany, instrukcje, części i - przede wszystkim - pomysł. Pudełka wędrują między Dojo.

Jak pracować z dziećmi - porady

Jak pracować z dziewczynkami ninja w Dojo

Poradnik przygotowany przez CoderDojo Ireland, paździenik 2017: >>Pobierz<<

Sprawy techniczne

Kwestie formalne i prawne

Linki zewnętrzne