Jak z doniczki i serca zbudować palmę.

Z Zasoby CoderDojo
Wersja Wojtek Pawlak (dyskusja | edycje) z dnia 22:59, 14 sie 2018

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
* Projekt z elementami ułatwiającymi przygotowanie własnego modelu: https://www.tinkercad.com/things/f5UBwexVcTH
* Skończony projekt: https://www.tinkercad.com/things/0LZw8nU0qLN
* Przykład wykorzystania palmy jako elementu w innym projekcie („bezludna wyspa”: https://www.tinkercad.com/things/chPv1P8CT5N

Gorąco zachęcam, aby korzystać z projektów udostępnionych na WWW, remiksować je, komentować i udostępniać własne. Tylko wtedy będzie szansa na poprawienie, ulepszenie, rozwijanie.

Cel zadania: Zbudowanie modelu palmy, która może być używana jako gotowy rekwizyt w dalszych projektach. Ćwiczenie umiejętności wycinania zaawansowanych kształtów w bryłach podstawowych. Ćwiczenie sterowania kamerą, tj. oglądania modelu z różnych pozycji, kątów i odległości Poznanie i zastosowanie funkcji Align / Wyrównaj.

Najczęściej używane elementy środowiska TinkerCad: - Biblioteka „Podstawowe kształty” - Obracanie sceną - Wycinanie kształtów w obiektach za pomocą funkcji Hole / Otwór - Funkcja Align / Wyrównaj – wyśrodkowanie razem kilku obiektów

Ćwiczone umiejętności poza TinkerCad: - Dekompozycja projektu na zestaw elementów podstawowych - Wyobraźnia przestrzenna - obracanie elementów w trzech płaszczyznach

Wymagania wstępne: - Założone konto w TinkerCad i podstawowa znajomość poruszania się w tym środowisku - Umiejętność budowanie większych struktur z kształtów podstawowych - Znajomość funkcji Hole / Otwór - Kartka papieru + ołówek lub karton + marker


Ramowy scenariusz: Budowanie skomplikowanego modelu z elementów podstawowych oznacza, że dzieci na początku mogą nie widzieć związku między tym co robią a całością. Dlatego pracę należy rozpocząć od wspólnej DEKOMPOZYCJI, tj. wspólnego zastanowienia się, z czego będzie składać się nasza palma. W tym celu warto wspomóc się kartką papieru / kartonem i czymś do pisania, zdjęciami palm z Google’a, palmami na kadrach filmów animowanych. Ważne, aby uczestnicy cały czas potrafili odnieść drobiazg nad którym pracują do całości kompozycji. Dekompozycję palmy można np. przeprowadzić wg schematu: Palma => Pień + Liście + Orzechy Pień => składa się ze stojących na sobie segmentów, które układają się w lekko krzywy słup Liście => wystarczy jeden liść, a kolejne można uzyskać przez kopiuj / wklej, obrócenie, zmniejszenie / zwiększenie Orzechy => wystarczy jeden orzech, resztę uzyskujemy przez kopiuj / wklej Mamy zatem trzy elementy podstawowe: segment pnia, liść, orzech